diumenge, 6 de març del 2011

Paalak panir (espinacs amb formatge fresc)

Aquesta recepta d'espinacs és un clàssic dels restaurants hindús. La foto és horrorosa i noli dóna un aire gaire apetible, ja ho sé, però puc assegurar que els espinacs cuinats d'aquesta manera, amb el curry i el formatge fresc, estan boníssims.

Ingredients (2 persones):
1/2 kg d'espinacs
100 g de formatge fresc (jo he fet servir mató)
1 tomàquet madur
1 ceba
1 culleradeta de pebre vermell (paprika)
1 culleradeta de gingebre
1 culleradeta de garam masala

Bulliu els espinacs. Escorreu-los i reserveu-los.
Per preparar la base del curry hem de sofregir la ceba picada fina fins que sigui ben daurada. Llavors afegiu-hi el tomàquet tallat molt petit, remeneu-ho durant uns quants minuts i després condimenteu-ho amb les diferents espècies: pebre vermell (paprika), el gingebre, el garam masala i un polsim de sal.
Quan el sofregit estigui al punt, incorporeu els espinacs a la paella. Remeneu-ho força
perquè els espinacs quedin ben barrejats amb el sofregit i afegiu-hi el formatge fresc o el mató tallat a trossets.(Jo he fet servir un mató envasat que es quasi bé una crema, d'aquí l'aspecte).
Tapeu la paella i deixeu que tot plegat cogui uns 20 minuts a foc lent.
A l'hora d'emplatar, poseu damunt d'aquest guisat una mica de gingebre fresc (jo no en tenia).

3 comentaris:

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Ep! una recepta que m'agrada. Ara que estic fent plats amb mató casolà em va perfecte el teu apunt.

Tens raó, la foto no li fa justícia però el gust segur que sí. Són difícils les fotos dels plats que porten ingredients esmicolats. A mi em va passar igual amb un amb tofu.

Mai ha dit...

caram que no em deix posar comentaris, a la tercera que escric que és aquesta i resumint les dues anteriors, els espinacs massa fotogènics no son, però en llegir el que porten per algú qeu li encanten com a mi endevina que estàn boníssims, et deia també que ja tinc una saliveraaaa, que de segon em demano el bacallà al pil pil, que te una pinta de mitja barra de pa i no tindre´n prou, un dels meus favorits, avui un menú al complert.
un plaer passar per la teva cuina.
petons i fins aviat

Delicias ha dit...

De vegades les fotos no poden mostrar tot el que ofereixen els plats. M'agraden molt els plats especiats i els espinacs també, en prenc bona nota que de ben segur m'agrada.

Petons!!!

Seguidors