dijous, 21 d’octubre del 2010

Truita dolça de tortell d'Olot

Després de fer el gelat de tortell d'Olot (aquí), em va quedar una mica de tortell que no sabia ben bé com aprofitar..fins que em vaig decidir fer aquesta truita dolça. El tortell d'Olot l'havia passat per la picadora fins aconseguir una farina no gaire fina i amb la petita quantitat que m'havia sobra no tenia gaire marge d'actuació. Així que la millor opció era fer aquestes postres: unes truites amb el gust característic del tortell: l'olor de la matafaluga i de l'anís. Per que quedessin més boniques, em vaig decidir, a més, a posar-lis pel damunt una bona capeta de sucre cremat.

Ingredients (per una truita):
2 ous
1 cullerada sopera de sucre
1 cullerada sopera ben plena de tortell d'Olot fet farina
1 cullera sopera ben plena de sucre per a cremar-lo
oli

Es baten els ous com per a fer una truita a la francesa normal i corrent, quan siguin ben batuts, se'ls hi afegeix la cullerada de sucre i la de farina de tortell. Es barreja tot bé.
A part, calentem una mica d'oli en una paella i quan sigui ben calent , hi aboquem la barreja dels ous batuts. Fem una truita a la francesa normal. Quan sigui cuita, la traiem del foc, l'empolsinem bé amb el sucre i el cremem com si féssim crema cremada (amb un cremador o amb un bufador de cuina o similar). Es serveix freda.

Seguidors