dimecres, 16 de juny del 2010

Albergínies amb coriandre i iogurt

 Una recepta treta del llibre "sabores de marruecos" de C. Ferguson. Aquest llibre me'l vaig comprar després d'un viatge al Marroc, tant el país com la seva gastronomia m'havien encantat i vaig decidir que volia tenir aquelles receptes ben a "mà". L'albergínia és un clàssic de la cuina mediterrània i aquesta manera de preparar-la ens pot servir de plat principal o com acompanyament. Fàcil de preparar i es pot tenir a la nevera fins el moment de servir.

Ingredients (per a 4):
4 albergínies grosses
6 alls
1 culleradeta de pebre vermell picant
1 de comí
1 de coriandre
suc de llimona (una mica)
oli
iogurt
olives (en aquest cas vaig fer servir olives gregues Kalamata)
coriandre fresc (jo no en tenia i vaig fer servir julivert aquell dia)

Punxem les albergínies per diferents llocs i fiquem als talls un trosset d'all pelat. Les posem al foc per escalivar-les, en el meu cas, les vaig fer sota el gratinador. Anar-les girant, fins que siguin ben fetes.
Quan siguin cuites i fredes, els hi treiem la pell, el líquid i retirem també els alls. Posem al turmix, els alls, la carn de l'albergínia, una mica de sal i les especies, el suc de llimona i l'oli. De tot plegat, en fem un puré.
Rectifiquem les proporcions fins a trobar-ho al nostre gust.
Posem en un plat el puré´i l'acompanyem amb el iogurt, les olives i hi tirem pel damunt el coriandre (o el julivert) fresc picat.

2 comentaris:

Teresa ha dit...

M'has recordat aquest plat, que m'agrada molt! aquestes olives, les kalamata, què bones, eh?

Anònim ha dit...

Hai un sacco di belle ricettine che cerco di tradurre... questa salsina mi piace... tutti ingredienti che amo molto!!!
brava!
terry

Seguidors